کار و فناوری رضوانشهر

علمی،آموزشی و فرهنگی

کار و فناوری رضوانشهر

علمی،آموزشی و فرهنگی

کلمات کلیدی
نویسندگان

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۹
آذر

دست سازه های مربوط به قلک پس انداز


برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب بروید


  • هاجر شکوری
۲۹
آذر

نمونه جعبه آهنگین دانش آموزان پروین اعتصامی پره سر




برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب بروید

  • هاجر شکوری
۲۰
آذر

فیلم ساخت بالابر هیدرولیکی





  • هاجر شکوری
۱۲
آذر

 

برای اولین‌بار در جهان مجموعه پارکینگ رباتیک هوشمند با هدف انتقال خودرو از جایگاه مخصوص تا پارکینگ طبقاتی رونمایی شد.

 

پارکینگ طبقاتی , اختراعات جدید

 سیستم پارک رباتیک

 

این پارکینگ رباتیک چند قسمت مجزا دارد که بوسیله واحد پردازش مرکزی کنترل می‌شود. این سامانه می‌تواند خودروهای پارک شده در محل تعیین شده مخصوص را شناسایی، حمل و به پارکینگ منتقل کند.

 

فرایند انتقال خودرو از محل پیاده شدن راننده به محل پارک حداکثر 10 دقیقه طول می‌کشد.

مهمترین ویژگی این پارکینگ هوشمند، ظرفیت سه برابری در مقایسه با پارکینگ‌های طبقاتی معمولی است.

 

پارکینگ طبقاتی , اختراعات جدید

پارکینگ هوشمند

  • هاجر شکوری
۱۲
آذر


ساعت هوشمند , فناوری های نوین

با تغییر کوچکی در بند اپل واچ تان میتوانید آن رابه یک دوربین فیلم برداری تبدیل کنید

 

بطور معمولا دارندگان گجت ها و اسمارت فون ها برای خود چندین وسیله جانبی را تهیه می کنند تا در برخی شرایط خاص بتوانند بهترین استفاده را از گجت خود داشته باشند. شرکت Glide به تازگی یک بند جذاب برای اپل واچ را به کابران عرضه داشته است که قابلیت فوق العاده ای را به این ساعت هوشمند اضافه می کند.

 

سازنده این بند با قرار دادن یک دوربین دو مگاپیکسلی در بند جلو به عنوان دوربین سلفی و دوربین 8 مگا پیکسل در سمت دیگر بمنظور عکاسی از نمای روبرو امکان فیلم برداری را برای کاربر براحتی مهیا کرده است. روی بند CMRA یک دکمه قرار داده شده است که با فشار دادن آن عکس گرفته شده ثبت خواهد شد و با نگه داشتن آن به مدت چند ثانیه فیلم برداری با کیفیت HD آغاز خواهد شد.

  • هاجر شکوری
۱۲
آذر



داستانهای آموزنده

داستانهای آموزنده

 

مراد، ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻫﺎﻟﯽ روستایی ﺑﻪ ﺻﺤﺮﺍ ﺭﻓﺖ ﻭ در راه برگشت، به ﺷﺐ خورد و از قضا در تاریکی شب ﺣﯿﻮﺍﻧﯽ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺣﻤﻠﻪ ﮐﺮﺩ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺩﺭﮔﯿﺮﯼ ﺳﺨﺖ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺑﺮ ﺣﯿﻮﺍﻥ ﻏﺎﻟﺐ ﺷﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﮐﺸﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﮐﻪ ﭘﻮﺳﺖ ﺣﯿﻮﺍﻥ ﺯﯾﺒﺎ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ‌ﺭﺳﯿﺪ، ﺣﯿﻮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻭﺵ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﺭﺍﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ روستا، ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ‌ﺍﺵ ﺍﺯ ﺑﺎﻻﯼ ﺑﺎﻡ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﯾﺪ ﻭ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺯﺩ: «ﺁﻫﺎﯼ ﻣﺮﺩﻡ، مراد ﯾﮏ شیر ﺷﮑﺎﺭ ﮐﺮﺩﻩ!»


مراد ﺑﺎ ﺷﻨﯿﺪﻥ ﺍﺳﻢ ﺷﯿﺮ ﻟﺮﺯﯾﺪ ﻭ ﻏﺶ ﮐﺮﺩ. ﺑﯿﭽﺎﺭﻩ ﻧﻤﯽ‌ﺩﺍﻧﺴﺖ ﺣﯿﻮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺩﺭﮔﯿﺮ ﺷﺪﻩ ﺷﯿﺮ ﺑﻮﺩﻩ است. ﻭﻗﺘﯽ به هوش آمد از او پرسیدند: «برای چه از حال رفتی؟»


مراد گفت: «فکر کردم حیوانی که به من حمله کرده یک سگ است!»


مراد بیچاره ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﺮﺩ ﮐﻪ یک سگ به او حمله کرده است وگرنه ﻫﻤﺎﻥ ﺍﻭﻝ ﻏﺶ ﻣﯽﮐﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺯﯾﺎﺩ ﺧﻮﺭﺍﮎ ﺷﯿﺮ ﻣﯽ‌ﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺍﺳﻢ ﯾﮏ ﻣﺸﮑﻞ ﺑﺘﺮﺳﯿﺪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺑﺠﻨﮕﯿﺪ ﺍﺯ ﭘﺎ ﺩﺭﺗﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺁﻭﺭﺩ.

  • هاجر شکوری
۱۲
آذر


داستانهای جذاب,داستانک

چهار سخنی که زاهد را تکان داد

 

زاهدی گوید:


جواب چهار نفر مرا سخت تکان داد .

 

اول مرد فاسدی از کنار من گذشت و من گوشه لباسم را جمع کردم تا به او نخورد . او گفت ای شیخ خدا می داند که فردا حال ما چه خواهد بود!


دوم مستی دیدم که افتان و خیزان راه می رفت به او گفتم قدم ثابت بردار تا نیفتی . گفت تو با این همه ادعا قدم ثابت کرده ای؟

سوم کودکی دیدم که چراغی در دست داشت گفتم این روشنایی را از کجا اورده ای؟ کودک چراغ را فوت کرد و ان را خاموش ساخت و گفت: تو که شیخ شهری بگو که این روشنایی کجا رفت؟

چهارم زنی بسیار زیبا که درحال خشم از شوهرش شکایت می کرد. گفتم اول رویت را بپوشان بعد با من حرف بزن .


گفت من که غرق خواهش دنیا هستم چنان از خود بیخود شده ام که از خود خبرم نیست تو چگونه غرق محبت خالقی که از نگاهی بیم داری؟

 

  • هاجر شکوری
۱۲
آذر



گیاه, نشانه بیماری در گیاهان, عوامل بیماری زای گیاهان

آیا میدانید گیاهان هنگام بیماری گریه می کنند؟
گیاهان گروه بزرگی از گونه‌های زندگی هستند و شامل موجودات زنده آشنایی چون درختان، علف، بوته، سبزه، درخت مو، سرخس، خزه و خزه دریایی می‌شوند.
تعریف کلمه گیاه ازآنچه که ظاهرا به نظر می رسد بسیار مشکل تراست. اگرچه گیــــاه شناسان محدوده رده بندی گیاهان را تعریف کرده اند ، مرزهای تعیین کننده اعضاء رده بندی گیاهان بسیار اختصاصی تر از تعریفات رایج " گیاه"است. ما گیاه را بعنوان یک موجود زنده و دارای تعداد زیادی سلول تعریف می کنیم که عموما فاقد اندامهای حسی یا حرکت ارادی بوده و در صورت رشد کامل دارای ریشه ، ساقه و برگ می باشند.

 

سلامت و بهبود رشد گیاهان در درجه اول مورد توجه کسانی است که به کاشت گیاهان ، تهیه و توزیع فرآورده‌های گیاهی اشتغال دارند. میزان رشد و باروری گیاهان به فراهم بودن آب و مواد غذایی در خاک و تامین محدوده‌هایی از شرایط مناسب جوی مانند حرارت ، رطوبت و نور بستگی دارد. هر عاملی که سلامت گیاهان را به مخاطره اندازد، ممکن است در میزان رشد و باروری آنها تاثیر منفی داشته باشد و از ارزش آنها و فرآورده‌هایشان بکاهد. بیمارگرهای گیاهی ، شرایط جوی نامناسب ، علفهای هرز و آفات گوناگون عمده‌ترین عوامل تقلیل محصول و یا نابودی گیاهان به شمار می‌روند.

 

گیاه, نشانه بیماری در گیاهان, عوامل بیماری زای گیاهان

  • هاجر شکوری
۰۶
آذر

دست ساخته ها ی دانش آموزان  مدرسه عیدالله غلامی دیناچال

ممنون از دانش آموزان خلاق

ساخت جا شمعی دو کاره با LEDو لامپ سوخته

توسط زینب نوروزی




  • هاجر شکوری