کار و فناوری رضوانشهر

علمی،آموزشی و فرهنگی

کار و فناوری رضوانشهر

علمی،آموزشی و فرهنگی

کلمات کلیدی
نویسندگان

تصاویر متحرک از طرح جدید برای فرار از آوار

سه شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۲۴ ب.ظ

ریزش آوار به ویژه در زلزله هایی که در نیمه های شب و خواب بودن افراد رخ می دهد یکی از عوامل مهم تلفات در موقع زمین لرزه است. اکنون گروهی از محققان تحتخوابی ویژه برای مناطق زلزله خیز طراحی کرده اند.



این تختخواب با سنسورهای تشخیص زلزله ای که دارد در موقع وقوع زمین لرزه فرد را به داخل یک جعبه بسیار مستحکم می برد. این جعبه طوری طراحی شده که در مقابل ریزش آوار بسیار سنگین مقاوم است و در داخل آن هم محفظه هایی برای مواد اولیه لازم و همچنین راهی برای تهویه هوا در نظر گرفته شده است.


در داخل این محفظه چندین بسته مواد غذایی،لوازم امداد و نجات و همچنین آب آشامیدنی در نظر گرفته شده است. ونگ ونکسی،مخترع چینی در سال 2010 برای اولین بار طرح این تختخواب را ثبت کرد اما از زمان تاکنون مشغول بهبود آن با همکاران خود است. برای این تختخواب همچنین مکانیزمی برای خروج پس از پایان زلزله در نظر گرفته شده است.


  • هاجر شکوری

نظرات  (۲)

  • رستم پور هفتخوانی
  • سلام وعرض خسته نباشید.کتاب نهم را باید کل پودمانها را درس بدیم یانه.چون من شش پودمان را درس دادم.گفتم کل منطقه رضوانشهر با هم هماهنگ باشیم بهتر است.ممنون میشم مرا راهنمایی کنید.

    پاسخ:
    با سلام واحترام خدمت همکار محترم از اینکه از وبلاگ من دیدن می کنید بسیا خوشحالم و از شما تشکر می نمایم.در آخرین جلسه گروههای آموزشی آقای طهماسب گفتند هر چقدر رسیدید درس بدید ،من هر چقدر زمان داشته باشم تدریس میکنم از  بقیه شهرستانها خبر دارید چه تصمیمی گرفتند؟
    سلام و عرض تشکر از شما.من از کل کتاب شش پودمان را درس دادم.والان تو پودمان کودکیاری هستم.از مناطق دیگر خبری ندارم.سپاس از شما.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">